פוסט פתיחה ויעדי הבלוג

13/02/2021 | 4 תגובות | 4 דקות קריאה

איך מתחילים? תמיד יש קושי לצאת לדרך. מזה זמן מה אני מגלגל בראש גיבוב של טקסטים ורעיונות שאעלה כאן על הכתב, אבל עכשיו כשצריך להתחיל פוסט ראשון פתאום המחשבות מתחילות להתבלגן מעט והביקורת העצמית מתעצמת. אבל אי אפשר לדחות יותר את הצורך האישי לשתף, ליצור ולכתוב.

לא מרגיש צורך לרשום בשלב זה את קורות חיי, שכן, עבורי, בלוג זה אינו ראיון עבודה שבו אני מחויב להתמודד עם חוסר הנוחות בלשטוח את מסע חיי באופן יבש ומשמים. אקפוץ ישר למטרות אותן ברצוני להשיג באמצעות פלטפורמה זו. מאמין שעל הדרך אשלב, בקונטקס הרלוונטי, פרטים אישיים וחוויות אישיות מהם יוכל הקורא להפיק תועלת.

יצירת אוטונומיה אינטרנטית אישית הייתה עבורי חלום במשך שנים. יש קסם באינטרנט מאחר ויש בכוחו להנגיש לפרט מידע רב ערך. מהעבר השני, הוא רווי גם בכלום ושום דבר ויצירת תוכן נבוב רק כדי לדחוף בו קישור שותפים זה משהו שאני סולד ממנו יותר מכל. היה לי בהיר כשמש, אם כי לא טריוויאלי כיצד אבצע זאת, שבכדי שלאתר זה יהיו חיים מבלי צורך לבצע בו הנשמה מלאכותית, יש למלא אותו בתוכן איכותי שיהיה בעל ערך לגולשים. על כן, ניסיתי להגדיר לעצמי מה בעצם יהיה פה? על מה אדבר כך שגם אהנה וגם יינתן לקורא ערך כלשהו.

מאחר וכאמור אחת המטרות היא גם ליהנות מהתהליך, החלטתי לנסות לחבר כמה עולמות אותם אני אוהב - כתיבה, משפחה, תוכנה וכסף. כמדען במקצועי, נראה שיש ליצור איזשהו סדר בכאוס הזה כדי להגדיר יעדים ולמנוע בלוג חסר כיוון. אהבות זה טוב ויפה אבל יש צורך גם במסר קונקרטי וקוהרנטי. אם כך, אנסה לסדר את בליל האהבות האלה לנושאים סדורים:


  1. חופש כלכלי - תיאור מסע האישי לפרישה מוקדמת ועצמאות כלכלית בדגש על היותי איש משפחה. משפחה וחופש כלכלי הם שתי יישויות שלא תמיד חופפות וההרמוניה ביניהן אינה מושלמת. תחזוקתן במקביל דורשת לא מעט מאמץ, השקעה ואורך רוח. אדבר בין היתר על נקודות החיכוך. בהיבט הטכני, אשתמש בכלי שפיתחתי לחישוב הזמן לפרישה שלי, נתונים שאחשוף ואשתף. תוכלו גם אתם, אם תרצו, להתנסות ולהשתמש בכלי זה במסגרת השימוש באתר.

  2. השקעות - אכתוב פוסטים בנושא בהם אביא דוגמאות מניסיוני בתחום (שוק ההון ונדל"ן) ואציג ניתוחים המבוססים על כלי ניתוח ותכנון תיקים פסיביים שבניתי ושילבתי באתר. הכלי זמין גם עבורכם, היה ותרצו להשתמש בו ככלי תומך החלטה בתהליך בניית התיק שלכם.

  3. מדריכי שימוש - כאן יופיעו מדריכים לשימוש בכלים שפותחו לטובת האתר: כלי ניתוח תיקי השקעות וכלי לחישוב פרישה מוקדמת. אם יפותחו לבקשתכם כלים נוספים בעתיד, המדריכים ישולבו אף הם בקטגוריה זו. פוסטים אלו יהיו מתעדכנים לפי השינויים שיוכנסו בכלים הללו במשך הזמן. בתגובות לפוסטים תוכלו להעלות רעיונות לשיפור או שאלות לגבי השימוש.

  4. תכנות - אני עוד לא בטוח כיצד אעשה זאת ואם בכלל. האתר כתוב ב-Python תוך שימוש בפלטפורמת django. אני עושה זאת משתי סיבות עיקריות - 1) גמישות מלאה בבניית האתר כאוות נפשי ו-2) פיתוח כישורי התכנות שלי ל-web. תוכלו לשלוח לי רעיונות לשיפור התוכנה ולבקש כלים נוספים שאפתח. אני מצפה לרעיונות ומשוכנע ששיח עם הקוראים יוכל להזניק את איכות התכנים והכלים באתר. אם יהיה ביקוש אכין סדרת פוסטים/סרטונים לגבי פיתוח תוכנה. נשאיר זאת פתוח...

  5. כל היתר - איך אפשר בלי הבוידעם שלשם אדחוף כל מה שלא משתייך לשום מקום הגיוני? פוסט הפתיחה הזה כנראה בדרך לשם :)

את הפוסטים שארשום, אסווג לקטגוריות הללו, מה שיקל על הניווט ויאפשר מיקוד בנושאים המעניינים את הקורא. בשלב הראשון, כאמור, הדגש יהיה על נושאי החופש וההשקעות, כאשר התוכנה תהיה בעיקר כלי תומך לקבלת החלטות/ביסוס מסרים.

אז הנה אחרי שנים של התלבטויות על מה אכתוב, אני פה, מתרגש, חושש ובעיקר מלא תשוקה לעשיה הזו שסוף סוף רואה אור ראשון.

בהזדמנות זו, אדגיש שהבלוג אינו למטרת רווח, אלא דרך לזקק את מחשבותיי ולהעביר אליכם כמה רעיונות שאולי יוכלו להועיל לכם. אהיה מרוצה אם הפרסומות שיושלבו בו יכסו את עלויות האחסון. אני לא צריך את כספכם ואל תציעו לי אותו לקבלת כל שירות שהוא. איני יועץ ולא הוסמכתי להיות כזה, רק משתף את ניסיוני ומחקריי. השקעות וחיסכון הם תהליכים שאני מקדש שבמהותם דורשים צמצום בהוצאות מיותרות. אין שום סיבה להוציא כסף על ייעוץ כזה או אחר, ובייחוד לא על שלי.

אתר זה יכלול צנזורה מסוימת לגבי חיי, שכן מסע הפרישה המוקדמת טרם הושלם. יתכן ופרטים נוספים ייחשפו כשתוכנית הפרישה תצא לפועל ואהיה בחוף מבטחים כלכלי. מה שכן, אני מרגיש כמו קטר בלי בלמים שכבר לא יכול לעצור תהליך שהחל.

ומה זה הכינוי הזה שבחרתי לעצמי להזדהות בבלוג זה, כך אתם בוודאי רוצים לשאול? כינוי שהוצמד לי בתקופת הלימודים האקדמאיים והרגשתי בנוח אתו.

אז בואו נצא למסע הזה..

sharond, haimsela1 ו-2 נוספים אהבו את זה

רוצה לקבל התראות על פוסטים חדשים למייל? לחץ כאן

כתיבת תגובה לפוסט

4 תגובות

היפה בנשים בתאריך 13/02/2021, 19:59

פוסט אישי ובהחלט מעורר סקרנות לדעת לאן הדברים ימשיכו מכאן. בהצלחה!

זיק הולילנד הגיב להיפה בנשים בתאריך 24/04/2021, 09:55

תודה רבה!

Arikmesh בתאריך 13/02/2021, 22:02

נשמע מעניין מאוד, מחכה לעדכונים.
בהצלחה 💪💪

זיק הולילנד הגיב לArikmesh בתאריך 21/04/2021, 09:48

תודה רבה, אשתדל להפיק תכנים מעניינים בהמשך הדרך.

עוד תכנים ברשתות החברתיות

המקום לשאלות שלכם וללימוד משאלות של אחרים הוא בקבוצת הפייסבוק הייחודית צועדים עם זיק לחופש כלכלי.

בדף הפייסבוק האישי עלילות זיק אני משתף סיפורים קצרים על השקעות ועל המסע לפרישה מוקדמת.

מי שבקטע של ציוצים, יכול לעקוב אחריי בטוויטר.